Perpinyà i la Comunitat urbana premiades a la crida a projecte "Territori d'energia positiva pel creixement verd (TEPCV)

La comunitat Urbana Perpinyà Mediterrània i la Vila de Perpinyà són premiades a « La crida a projecte territori d'energia positiva pel creixement verd» (havien dipositat una candidatura comuna).

La Ministre d'Ecologia de Desenvolupament Sostenible i d'Energia, Ségolène Royale, ha anunciat la llista dels premiats, dilluns 9 de febrer del 2015, durant una conferència de premsa que va tenir lloc a París, a la qual era convidat Dominique Schemla, Conseller Municipal i Vicepresident de la CU.

Xifres claus:

• 528 territoris eren candidats.

• 216 van ser retinguts «territoris d'energia positiva pel creixement verd».

Aquests territoris van ser seleccionats perquè ja havien dut a terme accions operacionals en diversos àmbits de la transició energètica i ecològica (mobilitat, construcció, agricultura, alimentació, energia…).

Les col·lectivitats premiades, com Perpinyà i la CU han rebut una ajuda financera de 250 000 euros cadascuna per a finançar accions a favor de la transició energètica. Així, mitjançant aquests finançaments de TEPCV i després d'una prova aconseguida, la Vila equiparà el 2016, una desena d'edificis amb un sistema intel·ligent de seguiment de la performance energètica (tots fluids entre els quals l'aigua) i de la qualitat de l'aire dels seus edificis.

Interès del sistema: permet individualitzar les dades mesurades segons l'ús (il·luminació, endolls, calefacció, aigua calenta sanitària…), ans també en funció dels edificis i pisos i de parametrar diversos nivells d’alerta (sobreconsums, ultrapassement de límits, consum inhabitual a llocs inocupats…) que permeten detectar ràpidament fuites o disfuncions i fer estalvis. En efecte les dades col·lectades i les alertes són transmeses a distància via una connexió internet al portal web i els resultats visualitzables en temps real.

La Ministre ha anunciat que nous finançaments que poden arriba a 1,5 millions d’euros podran ser atribuïts en funció de la qualitat dels projectes i de la seva contribució als objectius inscrits en la llei de transició energètica pel creixement verd, però les condicions queden encara per definir.

dimarts 08 març 2016 à 08h40