Carta i club Clima Energia de les Empreses

Dijous 19 de maig del 2016, de 11h a 14h tenia lloc la 1a reunió del Club Clima Energia dels Actors Econòmics, al Showroom de la Xarxa Energia Habitatge, 183 avgda. de Prada a Perpinyà.  Aquest club l'anima la Vila de Perpinyà i la Comunitat Urbana, sota la presidència de D. Schemla, elegit delegat de sostenibilitat i d'energia.

1/ Per què aquest club?

La vila de Perpinyà i la Comunitat Urbana s'han compromès de forma voluntària en la lluita contra el canvi climàtic, en particular a través del Pla clima Energia Territorial.

Però les col·lectivitats no poden actuar soles, és només mitjançant la mobilització conjunta i coordinada del conjunt dels actors econòmics que podrem actuar de forma significativa sobre la reducció dels consums energètics i d'emissions de gasos amb efecte d'hivernacle.

És per això que, el novembre del 2015, han volgut associar les empreses voluntàries en una carta de compromís que té com a objectiu la limitació dels consums energètics, les emissions de GES i el desenvolupament de les energies renovables.

Però, perquè aquesta carta no quedi un simple document sobre un prestatge, Perpinyà i la CU han creat aquest club, el qual ha de reunir-se unes 2 vegades a l'any.

L'objectiu és doble:

• destacar les empreses que actuen al quotidià, per tal de mostrar que accions concretes són possibles,

• crear un espai d’intercanvis d’experiències entre les empreses signatàries per tal de difondre i incentivar les bones pràctiques i desenvolupar projectes innovadors.

2/ La 1a reunió del club:

Així, 22 representants d’empreses s'han reunit aquest dijous19 de maig per a intercanviar arran de la temàtica « Conèixer per actuar ».

Oberta per D. Schemla, Vicepresident de la Comunitat Urbana Perpinyà Mediterrània i elegit a la Vila de Perpinyà, delegat de sostenibilitat i d'energia, aquesta reunió que es volia molt concreta era organitzada a l'entorn d'experiències d'empreses.

Entre els primers interventors: Antoine Lamy, Responsable Qualitat Seguretat Entorn de l'empresa ANECOOP, especialitzat en la distribució de mercaderies ha realitzat, en particular, una termografia i ha renovat les seves instal·lacions ; Béatrice Cordier, Responsable Assegurança Qualitat a la CLÍNICA SANT PERE ha exposat els resultats de l’auditoria energètica realitzada, les accions creades i els estalvis generats ; Cédric Calmon, Cap de Projecte al si de l'empresa PYRESCOM, especialitzada en xarxa de comunicació ha presentat el sistema Bat’Enr de seguiment dels consums, tot il·lustrant els seus propòsits amb exemples ; Angelo Albuquerque, Dirigent de l'Ofici d’estudi CAPSUN ha explicat el marc reglamentari i els principis d'una auditoria energètica, i  Sandrine Cottineau, encarregada de missió a la vila de Perpinyà ha presentat les diferents ajudes possibles.

Les intervencions han ocasionat intercanvis fructuosos i concrets sobre els retorns i les dificultats encontrades per cadascú, les solucions trobades, els estalvis reals, relatius a la posada en pràctica de les diferents accions i sistemes...

Després d'aquest compartir d'experiències, s'ha presentat la Xarxa Energia Habitatge i s'ha visitat el showroom, els quals presenten nombroses solucions i materials per un edifici eco-competitiu!

Els membres han volgut crear ja una llista mailing per tal de seguir intercanviant i s'ha previst una altra cita del club al segon semestre del 2016.

3/ Els 22 signataris de la carta i membres del Club dels actors econòmics:

• Crédit Agricole

• Leroy Merlin Rivesaltes