Yes I can ! Un retrat del poder

(Page archivée le 17 oct. 2016)

Exposició d'art contemporani

Del 25 de juny al 16 d'octubre del 2016,
al Centre d'art contemporani Walter Benjamin

El Retrat de Lluís XIV amb vestit de coronació, per Rigau, constitueix un tombant en la repressentació del poder. Obra sorprenent, en la qual el Rei Sol en majestat exhibeix tots els símbols possibles de la seva potència. Però una imatge estranya, en què tot és heterogeni i construït.
Amb motiu de la seva exposició d'estiu, el Museu d’art Jacint Rigau es proposa qüestionar la noció de poder a partir d'aquesta obra.
Com els artistes avui dia, enfronten les nocions de política, de diners i de força? Fins on, amb quines ambigüitats?
Quina deferència o al contrari quina crítica?

En col·laboració amb:
Centre nacional d’art i de cultura Georges Pompidou,
Centre Nacional de les Arts Plàstiques,
Els Fons Regionals d’Art Contemporani de les regions: Aquitània-Llemosí-Poitou-Charentes, Llenguadoc-Rosselló-Migdia-Pirineu, Normandia, Provença-Alps-Costa Blava,
Les Galeries :
ADN Galeria (Sant Cugat del Vallès - Espanya) - Air de Paris (París) - Sylvie i Stéphane Corréard (París) - Laurent Godin (París)- Loevenbruck (París)  - MAGNIN-A (París) - Rocio Santa Cruz (Barcelona - Espanya) - Daniel Templon (París) - Vallois  (París) – Xippas (París),
Els artistes,
Els col·leccionistes privats.

Llista dels artistes :
Carlos AIRES ; Yván ARGOTE ; Alain DECLERCQ ; Wim DELVOYE ; Omar Victor DIOP ; Claire FONTAINE ; Samuel FOSSO ; Lluís HORTALÀ ; Jean-Olivier HUCLEUX ; Philippe KATERINE ; Alexander KOSOLAPOV ; Barbara KRUGER ; Arnaud LABELLE-ROJOUX ; Pierre LANIAU ; Ange LECCIA ; Natacha LESUEUR ; Philippe MAYAUX ; Adrian MELIS ; Eugenio MERINO ; Simon NICAISE ; Vincent OLINET ; Frédéric PARDO ; Michael PATTERSON-CARVER ; Bruno PEINADO ; Stéphane PENCRÉAC’H ; Bernard PLANES ; Bernard PRAS ; Qingmei YAO ; Philippe RAMETTE ; Andres SERRANO ; TAROOP & GLABEL ; Dir VAHAKEN ; Kehinde WILEY.

Centre d'art contemporani Walter Benjamin
Plaça du Pont d'en Vestit

Obert cada dia de les 10h30 a les 18h30 i a partir del 1er d'octubre, del dimarts al diumenge, de les 11h a les 17h30.

Tarifes: 4€, 2€, gratuït pels menors de 26 anys i d'altres categories. Entrada lliure el 1er diumenge de cada mes.

dijous 16 juny 2016 à 01h29