Punts de trobada Assistentes Maternals / Centres Petita Infància

Una oferta feta a mida, carrer Champlain (RAM Nord) i avinguda Paul Alduy (RAM Sud)

Relais Assistante Maternelle

El Punt de Trobada Assistentes Maternals (RAM) és una estructura gestionada per la Vila de Perpinyà.

El Punt de Trobada Nord va ser obert el 1988 per a facilitar la relació dels pares amb les Assistentes Maternals Autoritzades Independents (AMAI). El punt de trobada Sud va obrir a l'inici del 2011.

Avui dia, hi ha 264 ASMAT que ofereixen 691 places d’acolliment. Aquestes assistentes maternals ofereixen la possibilitat d’un acolliment per a la mainada de la qual els pares tenen horaris particulars (abans les 7 h o després les 19 h, també la nit, els caps de setmana i els dies festius).

A més a més el RAM organitza, temps de trobades entre assistentes,  activitats de descoberta gratuïtes (pels nens que acompanyanen) en el marc del projecte de descoberta Artística i Cultural del Servei Petita Infància.

Pares, futurs pares

Cerqueu un acolliment a Perpinyà pel vostre nen menor de 6 anys, el punt de trobada us ajuda:

• a informar-vos sobre les possibilitats d'acolliment que existeixen a la ciutat;
  • a cercar une assistenta maternal autoritzada independent o una guarda d'infant a domicili.

Ja heu contractat una assistenta maternal autoritzada independent o una guarda d'infant a domicili a Perpinyà, el punt de trobada us dóna una informació general sobre:

• els vostres drets i deures de contractant,
  • els tràmits administratius (Caf, Urssaf, etc ...)

Assistentes maternals autoritzades, guarda d'infants a domicili i persones que desitgem exercir aquestes activitats.

El punt de trobada us ajuda:

• a conèixer les condicions per a exercir aquestes professions, les formacions que existeixen, els vostres drets i deures com a assalariat
  • a posar-vos en relació amb les famílies que cerquen un acolliment pel seu fill a Perpinyà.

El punt de trobada us invita:

• a intercanviar amb professionals en el marc de nits temàtiques, a enriquir les vostres experiències amb la possibilitat de consultar obres i documents vinculats al vostre ofici
  • a participar a animacions col·lectives amb els nens dels quals us cuideu i amb els pares.

Pels nens que són acompanyats de la seva assistenta maternal, de la seva guarda d'infant a domicili i/o dels seus pares

El punt de trobada proposa:

• espais de joc;
  • activitats de descoberta;
  • tallers animats per interventors de música, arts plàstiques i motricitat ;
  • animacions en col·laboració amb la xarxa de biblioteques municipals i la ludoteca.

Atenció ciutadana

• Dilluns, dimarts i dijous de les 14h00 a les 17h00
  • Dimecres de les 9h00 a les 17h00
  • Divendres de les 9h00 a les 12h00

Possibilitat d'atenció al ciutadà amb cita.

Accés

Ram Nord
25 bis, carrer Samuel de Champlain

Ram Sud
7, avinguda Paul Alduy

Animacions

Animacions són programades cada trimestre els dilluns, dimarts, dijous i divendres el matí.

Véronique MARTY

Responsable punt de trobada assistents maternals

Adresse :
25 bis,carrer Samuel de Champlain