«La música és la via divina per dir les coses boniques i poètiques al cor»

(Page archivée le 23 jul. 2019)

17è Festival internacional de carilló de Perpinyà

Del 17 de juliol al 21 d'agost de 2019 Catedral Sant Joan Baptista

Pels concerts, el lloc d'escolta aconsellat és davant l'església Sant Joan el Vell

El programa  aquí

PRESENTACIÓ GENERAL

Des del 2003, el festival internacional de carilló de Perpinyà ha aconseguit integrar-se en la proposta de l'oferta cultural estival. Fer descobrir el més antic dels grans carillons francesos, posar en valor el carilló com a instrument de música amb tots els drets i invitar campaners francesos, europeus o estrangers, per tal de programar concerts de qualitat, són els tres eixos fonamentals d'aquest esdeveniment campaner únic al sud de França.

«La música és la via divina per dir coses boniques i poètiques al cor.»

Per aquesta dissetena edició, el Festival internacional de carilló de Perpinyà proposa sis concerts al voltant d'una citació del músic Pau Casals. Des de les beceroles de la literatura, poesia i música estan vinculades. Pels Grecs la música era indissociable de la literatura, de la poésie en especial. Pels Romans la tria dels sons i dels ritmes era tan important com la tria dels mots. Més endavant, poetes i músics esdevenen independents, sense que les obres poètiques parin de ser musicades. La dissetena edició convida els campaners programats a inspirar-se en Orfeu, personatge de la mitologia per sempre associat a la poesia i la música; és senyal que aquestes dues arts són indissociables.

Així, els campaners invitats d'aquesta edició del Festival internacional de carilló de Perpinyà interpretaran peces en relació amb la temàtica, ans també obres clàssiques o dels seus repertoris.

LES VISITES DEL CARILLÓ  Del 17 de juliol al 21 d'agost, tots els dimecres a les 15 hores

Visita patrimonial i musical del carilló històric Amédée Bollée (1878)

Instrument campanaire de 46 campanes classificat com a Monument històric

La visita del carilló, que surt de l'Oficina d'informació turística de Perpinyà, comporta l'ascensió del campanar  que te 122 escales. L'accés és desaconsellat a les persones que tenen vertigen.

Gratuït (accés limitat a 9 persones per visita)

Reservació obligatòria a l'Oficina d'informació turística de Perpinyà de l'Oficina de Turisme comunitària Perpnyà Mediterrània Turisme - Plaça de La Llotja - Horaris: del dilluns al dissabte de les 9 h 00 a les 19 h 00, el diumenge i dies festius de les 10 h 00 a les 17 h 00 - Telèfon: 04 68 66 30 30

ELS SIS CONCERTS

Dimecres 17 de juliol – 18 heures Geert D’hollander (Estats Units)

Geert D’hollander va ser nomenat a l'octubre del 2012 pel càrrec prestigiós del Bok Tower Gardens (Florida). Durant més de 35 anys, en el món del carilló, ha practicat, ensenyat, arranjat i compost. El que li ha valgut de rebre més de 30 pemis famosos arreu del món.

Dimecres 24 de juliol – 18 hores John Widmann (Estats Units)

Des de fa 27 anys, John Widmann ocupa el lloc de treball de campaner de la ciutat de Frederick (Maryland) i dóna regularment concerts a Amèrica del Nord i a Europa. D'altra banda, és professor d'Educació musical i Cant choral així com organista i director d'orquestra.

Dimecres 31 de juliol – 18 hores Audrey Dye (Bèlgica)

Primer formada a França, Audrey Dye s'ha instal·lat a Bèlgica i ha estat nomenada als llocs de trebals de campanera de la ciutat de Wavre et du Beffroi de Mons. Després, ha obtingut el diploma de mestra campanera de l'Escola Reial de Carilló «Jef Denyn» de Malines el 2015.

Dimecres 7 d'agost – 18 hores Treasa Edmonds (Irlanda)

L'irlandesa Treasa Edmonds (Nic éamoinn), durant els seus estudis a la Universitat de Cork, ha après el carilló amb Adrian Gebruers; ambdós han tocat junts el 2009 a Perpinyà. Regularment, Treasa dóna concerts en el marc del Festival de carilló de Cobh.

Dimecres 14 d'agost – 18 hores Francis Crépin (França)

Campaner de la ciutat de Saint-Quentin des del 1999, Francis Crépin ha estudiat amb Jacques Lannoy a l’Escola Francesa de Carilló de Douai i de Koen Cosaerta l'Escola Reial de Carilló «Jef Denyn» de Malines. Dóna regularment concerts a Europa i a Estats Units.

Dimecres 21 d'agost – 18 hores Karsten Hermansen (Dinamarca)

Organista de professió, Karsten Hermansen ha estudiat el carilló amb el mestre danès Peter Langberg. Pràctica amb èxit diverses disciplines artístiques, entre les quals el carilló, el que li ha valgut ser titular al Dinamarca del gran carilló de l'església de Marstal des del 2012.

dimarts 16 juliol 2019 à 10h16